Principală Blog

Digitalizarea serviciilor publice- necesitatea viitorului

Digitalizarea serviciilor publice- necesitatea viitorului

21/07/2022 Aprofundări

Digitalizarea serviciilor publice reprezintă, în secolul în care trăim, o necesitate deosebită și principala direcție de acțiune în ceea ce ține de dezvoltarea și modernizarea interacțiunii dintre instituțiile publice și cetățeni.



Ce reprezintă procesul de digitalizare a serviciilor publice?

Într-o eră intens digitalizată este firesc să se pună accentul din ce în ce mai mult pe procesul de digitalizare a tuturor domeniilor și instituțiilor existente în societate. Dacă în comunitățile care au cunoscut o dezvoltare intensă încă din anii ’80-90, procesul de digitalizare este un lucru firesc și pe deplin acceptat, nu același lucru îl putem spune despre societățile a căror dezvoltare este destul de lentă. Digitalizarea începe în primul rând cu conexiunea la internet, iar conform statisticilor acest lucru este în continuă creștere în gospodăriile din Republica Moldova. Conexiunea la internet ne deschide ușile către o lume mai avansată din care putem vedea și învăța lucruri noi, lucruri pe care mai apoi le putem implementa în viața de zi cu zi pentru a beneficia de toate aspectele pozitive ale digitalizării. Misiunea noastră este de a fi deschiși către cunoaștere și acceptare. Procesul digitalizării continuă cu apariția site-urilor web pentru autoritatile administratiei publice și crearea unor platforme de interacțiune cu cetățenii, în care aceștia pot pune întrebări și primi răspunsuri într-un timp scurt fără necesitatea de a se deplasa la fața locului. Desigur acestea sunt forme simple de digitalizare, însă care reprezintă un pas important într-o societate a cărei dezvoltare este lentă. Următoarea etapă în procesul de digitalizare a serviciilor publice este securitatea datelor, debirocratizarea completă a serviciilor statului și semnatura digitală, aspecte care ar ușura enorm nu numai viața cetățenilor, dar și activitatea de zi cu zi a funcționarilor din autoritatile administratiei publice.

Digitalizarea serviciilor publice reprezintă o modalitate de a oferi servicii mai rapide, mai ieftine și mai bune, cu timp redus de așteptare și cu riscuri reduse în ceea ce privește actele de corupție.  

Scopul digitalizării în domeniul public este îmbunătățirea accesibilității și eficienței serviciilor publice, iar datoria noastră ca cetățeni este de a accepta și a susține implementarea acestor procese în viața noastră. Tehnologiile digitale au un impact profund asupra modului în care trăim și ne desfășurăm activitatea, iar acest lucru trebuie să-l privim ca pe un avantaj enorm pe care acest secol ni-l oferă.

Am avut nevoie de o pandemie pentru a accepta tehnologiile digitale în viața noastră.

Dacă pandemia de Covid 19 ne-a învățat ceva, acest lucru este cu siguranță acceptarea digitalizării în viața noastră. Mulți ar spune că și până la pandemie oamenii foloseau calculatorul în activitățile zilnice, iar aceștia nu greșesc deloc, însă pandemia ne-a demonstrat că ne putem ușura munca, deplasările, perfectările de acte, școala și multe alte aspecte și activități prin utilizarea diverselor platforme digitale. Școala viitorului, platforme de învățare online din confortul casei noastre, platforme de lucru, cumpărături și plăți online, programări, consultații și multe altele au reprezentat și reprezintă în continuare soluții inovatoare atât pentru cetățeni cât și pentru întreprinderi. Contrar așteptărilor și temerilor existente, interacțiunea cu serviciile digitale nu este deloc dificilă. Avem nevoie doar de puțină răbdare, dorință de înțelegere și progres. Digitalizarea serviciilor publice duce la economisirea timpului pentru fiecare document necesar, prin eliberarea online a acestuia în loc de deplasarea fizică la ghișeu.

Dacă vrei să faci primul pas către servicii publice digitalizate accesează primarie.halleykm.md.

Autor: Mihaela Botica


Digitalizarea serviciilor publice- necesitatea viitorului


Ultimele actualități

ABONEAZĂ-TE
PENTRU NOUTAȚI
CONTACTE

Despre serviciul ”POȘTA PRIMARULUI”

”Poșta Primarului” este o sursă de informații bogate în noutăți și date, furnizate la momentul oportun, într-un format inteligibil. Scopul constituirii acestei pagini este de a contribui la productivitate la locul de muncă al angajaților instituțiilor publice de nivelul I, în vederea asigurării unei activitați mai eficiente.

Abonează-te la NOUTĂȚI

Solicită transmiterea conținuturilor noi publicate pe portal prin e-mail!