Forum

Discuții la tema Contabilitate

Contabilitatea reprezintă practica de înregistrare, clasificare și raportare asupra tranzacțiilor comerciale pentru o afacere, o companie sau o instituție, indifferent de statutul public sau privat al acesteia. Activitatea de contabilitate oferă feedback managementului cu privire la rezultatele financiare și statutul unei organizații sau instituții. Cu alte cuvinte contabilitatea este procesul de gestionare a veniturilor și cheltuielilor unei afaceri.

Procesul de înregistrare și rezumare a tranzacțiilor financiare este cunoscut sub denumirea de „evidență contabilă”. Atunci când datele sunt produse în rapoarte pentru utilizarea persoanelor sau companiilor din afara organizației, procesul se numește „contabilitate financiară”. Utilizarea informațiilor furnizate în urma procesului de evidență contabilă face posibilă, de asemenea, prognoza evoluțiilor financiare viitoare, analiza diferitelor domenii ale afacerii și evaluarea potențialului de afaceri.

În contabilitatea financiară sunt generate în mod normal trei rapoarte care acoperă o perioadă contabilă specifică, predeterminată:

  • Bilanțul contabil este documentul care rezumă activele și pasivele firmei la un moment dat în timp - de obicei la sfârșitul unei perioade contabile. Acest raport oferă o idee clară despre situația financiară a companiei sau instituției indiferent de statutul juridic al acesteia.
  • Declarația de venit este documentul care raportează veniturile brute, cheltuielile și profitul sau pierderea firmei. Acest raport se referă la veniturile și cheltuielile care sunt produse atât de activitățile obișnuite de exploatare, cât și de activități „neexplotatoare” - venituri sau cheltuieli care nu sunt produse direct de afacere. Acesta este probabil cel mai important dintre cele trei tipuri de rapoarte contabile, deoarece este folosit în mod obișnuit de către conducere pentru a ajuta la determinarea situației financiare și la luarea deciziilor.
  • Situația fluxurilor de numerar este raportul care analizează fluxul de numerar care intră și iese din afacere. Acest raport se ocupă doar de numerarul care intra și iese din companie prin diverse activități de afaceri. Include, de asemenea, veniturile și pierderile din orice investiții făcute în numele companiei.

Crearea acestor trei tipuri de rapoarte contabile are loc în mod obișnuit lunar și este utilizată pentru planificarea internă și luarea deciziilor. Aceasta este cunoscută sub denumirea de „contabilitatea de gestiune”. Scopul acestei activități este de a oferi managerilor informații fiabile cu privire la costurile operațiunilor și la standardele cu care aceste costuri pot fi comparate pentru a ajuta la bugetarea.

Portalul Poșta Primarului pune la dispoziție legile relevante în domeniu cum sunt Codul Fiscal MD, Legea contabilității, precum și alte legi importante însoțite de cele mai noi actualizări, hotărâri de guvern, regulamente, instrucțiuni și formulare care pot fi descărcate direct și utilizate după necesitățile utilizatorului, practica (jurisprudența) existentă în domeniu precum și informații de interes general cum este de exemplu declaratia privind impozitul pe venit.


Înapoi la Forum

Nu ai găsit răspuns la ceea ce cauți?

Întreabă în Forum sau Adresează o întrebare specialiștilor noștri

ABONEAZĂ-TE
PENTRU NOUTAȚI
CONTACTE

Despre serviciul ”POȘTA PRIMARULUI”

”Poșta Primarului” este o sursă de informații bogate în noutăți și date, furnizate la momentul oportun, într-un format inteligibil. Scopul constituirii acestei pagini este de a contribui la productivitate la locul de muncă al angajaților instituțiilor publice de nivelul I, în vederea asigurării unei activitați mai eficiente.

Abonează-te la NOUTĂȚI

Solicită transmiterea conținuturilor noi publicate pe portal prin e-mail!

×