Întrebări frecvente

Principală Întrebări frecvente

Care sunt condițiile de acordare a ajutorului de deces?

Ajutorul de deces se acordă o singură dată, în sumă fixă, unei singure persoane care prezintă actul de înregistrare a decesului, eliberat de organul abilitat al Republicii Moldova, în caz de deces:

  • al asiguratului în sistemul public de asigurări sociale, indiferent de durata stagiului de cotizare realizat;
  • pensionarului din sistemul public de asigurări sociale;
  • şomerului cu drept la ajutor de şomaj;
  • persoanei care nu are statut de asigurat, dar care a realizat un stagiu de cotizare de cel puţin 3 ani.

 

În cazul decesului persoanei neasigurate de dreptul la ajutorului de deces beneficiază unul dintre membrii familiei persoanei decedate, tutorele sau curatorul acesteia ori. În cazul în care aceste persoane lipsesc, ajutorul de deces va fi acordat persoanei care dovedeşte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces.

ABONEAZĂ-TE
PENTRU NOUTAȚI
CONTACTE

Despre serviciul ”POȘTA PRIMARULUI”

”Poșta Primarului” este o sursă de informații bogate în noutăți și date, furnizate la momentul oportun, într-un format inteligibil. Scopul constituirii acestei pagini este de a contribui la productivitate la locul de muncă al angajaților instituțiilor publice de nivelul I, în vederea asigurării unei activitați mai eficiente.

Abonează-te la NOUTĂȚI

Solicită transmiterea conținuturilor noi publicate pe portal prin e-mail!

×