Întrebări frecvente

Principală Întrebări frecvente

Care sunt condițiile de stabilire a indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă?

Indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă se stabilește conform Legii privind indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale, nr. 289/2004 şi a Regulamentului cu privire la condiţiile de stabilire, modul de calcul şi de plată a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 108/2005.

Indemnizațiile pentru boli sau accidente care nu au legătură cu locul de muncă, dar care urmează a fi acordate din contul angajatorului se calculează și se plătesc de către angajator pentru primele cinci zile calendaristice de incapacitate temporară de muncă, însă numărul zilelor în care indemnizația se achită nu trebuie să depășească 15 zile cumulative pe parcursul unui an calendaristic, pentru fiecare angajat în parte, în cazul mai multor perioade de incapacitate temorară de muncă. Indemnizațiile urmează a fi stabilite în conformitate cu certificatul medical.  

Pentru șomeri calcularea și plata indemnizațiilor de asigurări sociale prevăzute pentru concediile medicale va fi efectuată de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.

ABONEAZĂ-TE
PENTRU NOUTAȚI
CONTACTE

Despre serviciul ”POȘTA PRIMARULUI”

”Poșta Primarului” este o sursă de informații bogate în noutăți și date, furnizate la momentul oportun, într-un format inteligibil. Scopul constituirii acestei pagini este de a contribui la productivitate la locul de muncă al angajaților instituțiilor publice de nivelul I, în vederea asigurării unei activitați mai eficiente.

Abonează-te la NOUTĂȚI

Solicită transmiterea conținuturilor noi publicate pe portal prin e-mail!

×