Principală Știri Social

Înregistrarea digitală a drepturilor în registrul bunurilor imobile de către notari devine disponibilă pe întreg teritoriul țării

01/10/2024 Social

Chişinău, 1 oct. /MOLDPRES/. Serviciul de înregistrare a drepturilor în registrul bunurilor imobile al Republicii Moldova de către notari este disponibil începând de astăzi în regim online pe întreg teritoriul țării. În luna mai 2024 serviciul a fost lansat în regim pilot în Chișinău, Orhei și Criuleni, iar astăzi acesta este extins la nivel național, informează MOLDPRES. 



Astfel, procedura de înregistrare a devenit mult mai simplă. Pentru a beneficia de acest serviciu, notarul depune cererea online pe Platforma de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE), în numele titularului de drept. Condiția obligatorie este faptul că imobilul respectiv a fost anterior supus înregistrării de stat, precum și absența unor interdicții, grevări asupra proprietății sau a altor împrejurări care împiedică executarea acestei înregistrări.

Odată cu înregistrarea dreptului de titular în registrul bunurilor imobile, atât notarul, cât și titularul de drept vor primi instant, în cabinetul virtual MCabinet, confirmarea înregistrării, reprezentată prin documentul digital – Certificat privind înscrierile în registrul bunurilor imobile.

Certificatul poate fi recepționat și pe suport de hârtie la sediul Centrului multifuncțional al Agenției Servicii Publice (ASP) selectat de beneficiar, precum și cu livrare, prin intermediul serviciul guvernamental de livrare MDelivery, la adresa indicată de solicitant. Achitarea tarifelor pentru prestarea serviciilor respective se realizează doar prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay.

Serviciul a fost dezvoltat în cadrul Proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat de Agenția de Guvernare Electronică, cu sprijinul Grupului Banca Mondială.

sursa: Moldpres

0:00 / 0:00



Articole similare

Ultimele actualități

ABONEAZĂ-TE
PENTRU NOUTAȚI
CONTACTE

Despre serviciul ”POȘTA PRIMARULUI”

”Poșta Primarului” este o sursă de informații bogate în noutăți și date, furnizate la momentul oportun, într-un format inteligibil. Scopul constituirii acestei pagini este de a contribui la productivitate la locul de muncă al angajaților instituțiilor publice de nivelul I, în vederea asigurării unei activitați mai eficiente.

Abonează-te la NOUTĂȚI

Solicită transmiterea conținuturilor noi publicate pe portal prin e-mail!

×